مجله اینترنتی نیک گفتار | nikgoftar.ir

جایگزین مناسب برای غذاهای نفاخ +تصاویر

سیب دارای فودمپ استنفخ شکم وقتی است که شما احساس تورم یا بزرگی شکم بعد از غذا خوردن دارید این است که معمولاً با گاز و یا دیگر مسائل گوارش رخ می شود . نفخ بسیار رایج است در حدود 16 - 30 ٪ از مردم می گویند که تجربه آن را به طور منظم داشته اند. اگر چه نفخ ممکن است نشانه ای از یک بیماری وخیم پزشکی باشد ولی آن معمولاً در اثر رژیم غذایی ایجاد می شود. 1. لوبیا. لوبیا یک نوع از حبوبات است. آنها حاوی مقادیر بالایی از پروتئین و کربوهیدرات سالم هستند لوبیا نیز از فیبر بسیار غنی است و همچنین دارای چندین ویتامین و مواد معدنی می باشد. با این حال، بسیاری

ادامه مطلب ...
در چه ظرفی غذا بخوریم تا سالم تر باشیم؟ +تصاویر

همین الآن غذایی را که همسر مهربان با هزار عشق و علاقه آماده کرده، داخل چه ظرفی ریخته اید؟ کمی آن طرف تر هم فرزندتان خوراکی هایی را که مادرش آماده کرده ، داخل کیف می گذارد و او هم قصد سوار شدن به سرویس مدرسه را دارد. به ظرف غذای تان خوب نگاه کنید. به کیسه نایلون یا ظرف غذایی هم که فرزندتان می برد دقت کنید. به نظرتان ظرف ها مناسب با غذا یا خوراکی که می برند، هستند؟ فکر نمی کنید خورشتی که داخل مثلا ظرف پلاستیکی ریخته اید، به دلیل انتقال حرارت اضافی به دلیل نامناسب بودن ظرف در آستانه فساد قرار دارد؟. درباره ظرف غذای فرزندتان چه نظری دارید؟دوربین

ادامه مطلب ...
روش های طلایی برای رسیدن به آرامش

هر که هستید و هر کجا زندگی می‌کنید آرامش را به زندگی خود دعوت کنید و آن را در ذهن خود جایگزین سازید. اگر کلام و رفتار شما قرین آرامش باشد، بدون شک این ویژگی به دنیا‌ی اطراف شما نیز سرایت خواهد کرد. – یاد بگیرید که گاه مسائل را رها سازید. بدین معنا که به هر مسئله‌ای دائماً گره نخورید. وقتی همیشه و همه جا در فکر مسائل خود هستید و به مرور آنها می‌پردازید، در واقع همیشه بار اضافه‌ای را با خود حمل می‌کنید که این خود سبب ایجاد اضطراب و استرس در شما می‌گردد. بیاموزید که با یک ذهن رها و آزاد زندگی کنید. این امر به شما کمک می‌کند که با هر محرک کوچک

ادامه مطلب ...
چگونه از تنش‌های محیط کار رها شویم؟

همه ما هر از گاهی استرس‌های محیط کار را تجربه می‌کنیم اگرچه با بکارگیری چند تکنیک کوچک می‌توانیم از این تنش‌ها رهایی یابیم. ترک کردن محل کار برای مدتی کوتاه با هدف قدم زدن یا نشستن پشت میز کار و نفس عمیق کشیدن از جمله راهکارهای مطرح شده برای مقابله با استرس و اضطراب است. روزنامه ایندیپندنت در مطلبی در همین رابطه برخی روش‌های موثر و کاربردی دیگر را برای دور کردن استرس از خود در محیط کار و کسب آرامش مجدد پیشنهاد کرده که به شرح زیر است:. – آرام و عمیق نفس بکشید: زمانی که فرد دچار استرس می‌شود با سرعت بیشتری نفس می‌کشد و این وضعیت ممکن است به نفس ن

ادامه مطلب ...
۱۴ فعالیتی که می‌توانید در اوقات فراغت انجام دهید

زمانی که از سر کار به خانه برمی‌گردید و یا آخر هفته در خانه حضور دارید، می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید. کارهایی که می‌توانند یک روز یا یک هفته‌ی هیجان‌انگیز را به همراه بیاورند. در این مطلب ۱۴ فعالیت مختلف برای اوقات فراغت را به شما معرفی می‌کنیم. ۱. بخوابید. خوابیدن در برخی موارد بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. پس از یک روز کاری بسیار سخت و یک هفته‌ی پر دردسر، خوابیدن در آخر هفته تمام خستگی‌ها را از بین می‌برد. ۲. ورزش کنید. ورزش کردن در باشگاه یا پارک روحیه‌ی شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که روز یا آخر هفته‌ی خوبی داشته

ادامه مطلب ...
به جای خوردن قرص های آهن بدبو کمبود آهن را با این خوراکی های خوشمزه تامین کنید!

دکتر سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه با اظهار اینکه افراد به طور روزانه به 10میلی لیتر آهن نیاز دارند گفت: میزان آهن در بدن از طریق آزمایش بیوشیمیایی خون مشخص می شود که در بیشتر مواقع با کمبود آهن در بدن اشخاص مواجه هستیم. وی در خصوص راههای درمان کمبود آهن در بدن عنوان کرد: افرادی که با کمبود آهن مواجه هستند می توانند با مصرف مواد غذایی مانند جگر،گوشت قرمز و سبزیجات میزان آن را در بدن افزایش دهند. اشخاص در صورت کمبود شدید هموگلوبین و آهن مجبور به استفاده از آمپول های آهن ساز و خون ساز هستند. مصرف ویتامین c همراه با غذا به افزایش جذب آهن بدن کمک می

ادامه مطلب ...
۱۰ جمله ای که قلب همسرتان را ذوب میکند

بعد از مدتی «دوستت دارم» و «دلم برات تنگ شده» کهنه و قدیمی می‌شود و دیگر مفهوم خود را برای همسرمان از دست می‌دهد. خوشبختانه شما برای ابراز محبت فقط محدود به این دو جمله نیستید. راه‌های مفرح‌تر و جالب‌تر دیگری هم وجود دارد که بتوانید یک زن را تحسین کنید و به او بگویید که چقدر برایتان ارزش دارد. ازاینرو، اینجا ۱۰ روش برای ابراز محبت به شما پیشنهاد می‌کنیم که قلب او را لمس کرده و شما را به جذاب‌ترین مرد روی زمین برای او تبدیل می‌کند. ۱. نمی‌تونم بهت فکر نکنم. این تحسین مخصوصاً در مکالمات از راه دور بسیار موثر است. این جمله در واقع به او می‌فهما

ادامه مطلب ...
اگر موهای نازک و کم پشتی دارید این مطلب را بخوانید +تصاویر

موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. اگر شما هم از مشکل کم پشتی موهای تان رنج می برید از ترفندها و روش های زیر استفاده کنید. بیشترین تاثیر سبک زندگی و نوع رژیم غذایی ما روی پوست و موها نمایان می شود. در واقع شما و سلامتی شما ناشی از همان چیزی است که نوش جان می کنید. پس در بین عوامل مهمی که به نازک و کم حجم شدن موهای شما کمک می کند، تغذیه بسیار تعیین کننده است. پروتئین برای جلوگیری از ریزش مو. یکی از پایه های اصلی ساختمان موها پروتئین است و کمترین تغییر در اندازه آن می تواند به ریزش مو منجر شود.

ادامه مطلب ...
یک معما و تست هوش جالب !!!

بیماری آلزایمر نوعی اختلال مغزی است که بر اثر آسیب‌دیدگی و مرگ سلول‌های مغزی اختلال در حافظه، تفکر، قضاوت، زبان و سایر کارکردهای عصبی بوجود آمده و موجب تغییر در رفتار و شخصیت فرد می‌شود. در این مطلب شما می توانید خود را آزمایش کنید. آر��مش داشته باشید و ساکت بنشینید تا بتوانید تمرکز کنید. ۱- در متن زیر C را پیدا کنید. از مکان نمای موس استفاده نکنید. OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO. OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO. OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO. OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOO

ادامه مطلب ...
تصاویر زیبا از برج آزادی

شاید بارها به میدان آزادی رفته باشید و برج آزادی را هم دیده باشید . سال 1345 بود که مسابقه ای مطرح شد که اگر کسی طرح خوبی برای ساخت برج دارد را بیان کند که طرح مهندس حسین امانت پذیرفته شد. عملیات بنای برج در آبان 1348 شروع شد و دیماه 1350 برج آماده شد که برج شهیاد نام گرفت که پس از انقلاب آن را برج آزادی نامیدند . مدتی پیش قبل از بازسازی و تعمیرات برج به آنجارفتم هیچوقت تصور نمیکردم که در داخل برج موزه ی فرهنگی زیبایی قرار دارد از مجسمه های قدیمی گرفته تا تابلوهای متنوع و زیبا، طبق معمول اطراف برج آزادی بسیار شلوغ بود که عکسبرداری کمی مشکل ب

ادامه مطلب ...
شروع مجدد آسمونی

با سلام و درود فراوان به همه کاربران و بازدید کنندگان سایت آسمونی. آمدیم تا این نوید را به شما بدهیم که بعد از گذشت یک هفته می خواهیم مجددا به روند کار آسمونی ادامه بدهیم و تشکر می کنیم از همه شما عزیزان که با پیغامها ، ایمیلها ، تماسها ، پیامکها و دعاهاتون به ما انگیزه دادین و این رو بدونید که برای ما بسیار با ارزشید و تک تک نظراتتون را در این مدت میخوندیم و بهشون توجه می کردیم ودر نهایت با تشکر از اسپانسرهای سایت آسمونی که توانستیم با حمایت این عزیزان: دفتر مشاورین املاک کوهک و گروه طراحی وب سایت (پارسی وبسایت) فعالیت دوباره آسمونی را از تاری

ادامه مطلب ...
معجزه صمیمیت جنسی با همسر

اگر حرف‌های محققان را جدی بگیریم، می‌توانیم بگوییم که بالا رفتن سن ازدواج یکی از دلایل شایع شدن بیماری‌های رنگارنگی است که این روزها پیر و جوان را درگیر کرده است. از نظر پژوهشگرانی که تاثیر این ارتباط بر سلامت جسم و روان را بررسی می‌کنند، قرار نیست این رابطه تنها وابستگی شما دونفر را بیشتر کند؛ بلکه ارتباط زناشویی میان شما و همسرتان، می‌تواند به سلامت جسم و روان هردوی شما خدمات بزرگی برساند. «Webmd» نوشته است که محققان در بررسی‌های مختلف، دریافته‌اند رابطه زناشویی موفق، اگر مستمر و منظم انجام شود، می‌تواند عمر شما و همسرتان را طولانی کند و فو

ادامه مطلب ...
بهبود سرماخوردگی در سه سوت! +تصاویر

بدن شما به هر دلیلی که تن به ویروس ها و میکروب های سرماخوردگی داده باشد برای بهبودی اوضاع به کمک شما نیاز جدی دارد. خوردنی ها نقش مهمی در پیشگیری و درمان بیماری ها دارند. سرماخوردگی هم نه تنها از این قاعده مستثنا نیست، بلکه درصد بالایی از روند بهبودی شما از این بیماری به خوردنی ها و نخوردنی ها بر می گردد. برخی از مواد غذایی با تقویت سیستم ایمنی بدن یا کشتن میکروب ها سبب پیشگیری از ابتلا به این بیماری می شوند، اما برخی دیگر دست به دست این بیماری داده و حال خرابتان را وخیم تر می کنند. چی بخوریم؟. 1- شیر و عسل. عسل بخورید؛ هم سیستم ایمنی بدنتان

ادامه مطلب ...
تغییرات کوچکی که شما را شادتر خواهد کرد

احساس می کنید لازم است چیزی را در زندگی تان تغییر دهید؟ هیچ مشکلی وجود ندارد، کار فوق العاده ای دارید که دوستش دارید، پول، خانواده و دوستانی دارید و زندگی تان به اهداف زیادی دست یافته اید. پس چرا تا این حد احساس سرگشتگی می کنید؟ شادی مانند یک پروانه است، ممکن است از بیرون احساس شادی کنید اما از درون احساس بدبختی داشته باشید. زندگی یک مبارزه دائمی است. ما به دنبال خوشبختی هستیم، بدون اینکه بدانیم چه چیزی واقعا ما را خوشحال می کند. مشغول انجام کارهایی هستیم که ما را از حقیقت منحرف می کنند، هر چند این کار وضعیت مان را تغییر نمی دهد. مخفی کاری ر

ادامه مطلب ...
چه کار کنیم که آلزایمر نگیریم؟ +تصاویر

بیشتر ما می دانیم که مصرف حجم کافی از اسیدهای چرب امگا 3، خواب کافی، رژیم غذایی سالم، پرهیز از زیاده روی در مصرف چربی ها و ورزش مناسب، راه های ساده ای برای پیشگیری از آلزایمر محسوب می شوند اما شاید برخی از ما، با راه های ساده تر اما ناشناخته تر پیشگیری از این بیماری قرن، آشنا نباشیم. در این مطلب به معرفی برخی از همین راه های پیشگیری از آلزایمر پرداخته ایم. 1- به پهلو بخوابید!. به گزارش هلث دی نیوز، شانس ابتلا به آلزایمر و پارکینسون در آن گروه از افرادی که عادت به خوابیدن به پهلو دارند، کمتر از سایرین است! خوابیدن به پهلو باعث افزایش دفع مواد ز

ادامه مطلب ...
پاک کردن آرایش با دستمال مرطوب ممنوع !

دستمال مرطوب یکی از سریع ترین راههای پاک کردن آرایش می‌باشد. آیا کسانی که آرایش خود را با دستمال مرطوب پاک میکنند از عوارض آن اطلاع دارند؟. با این گونه دستمال‌ها آرایش خود را شاید پاک کنید، اما سطحی است و سلامت کلی پوست را می‌تواند به خطر بیندازد. بسیاری از خانم‌ها آرایش چشم خود را هم با دستمال مرطوب پاک کننده آرایشی پاک می‌کنند. از آن جا که این دستمال‌ها به اندازه لوسیون‌های پاک کننده آرایشی نرم، روغنی و مرطوب نیستند، نیاز به اعمال فشار و دفعات رفت و برگشت بیشتری برای پاک کردن چشم است و از این رو می‌تواند ناحیه حساس دور چشم را آسیب برساند و

ادامه مطلب ...
با خوردن این سبزیجات زودتر وزن کم کنید +تصاویر

یکی از موارد لازم در برنامه غذایی فیبر است. برای رسیدن به تناسب اندام و کوچک کردن نواحی که با آن مشکل دارید باید به فکر کاهش چربی کلی بدن باشید، که به معنای کاهش کالری است. خوردن غذاهای سرشار از فیبر در وعده های اصلی و میان وعده ها باعث می شود زودتر سیر شوید و دیرتر هوس غذا کنید. پس خوردن غذا به این شکل باعث کاهش کالری دریافتی و در نتیجه آب شدن چربی ها می شود. علاوه بر این دریافت فیبر به اندازه کافی – روزانه 25 تا 30 گرم – شکمتان را خوشحال می کند و مانع نفخ می شود، فیبر موجب کاهش خطر سرطان پستان و دیابت نوع 2 نیز می شود. در ادامه جدول سبزیج

ادامه مطلب ...
ترفندی برای شهلا کردن چشمان ریز

اگر دارای چشمان ریزی هستید ، میتوانید با کلک آرایشی چشمان ریز خود را درشت و شهلا نشان دهید و بسیار چهره و چشمان جذابی داشته باشید. گام ۱: ابروهای خود را مشخص کنید. سایه ابرویی هم رنگ با ابروهایتان انتخاب کنید. با یک برس زاویه دار آن را خیلی کم رنگ و با ضربه‌های آرام به ابروهای خود بزنید. آنوقت چندان پر رنگ نمی‌شود و فقط به ابروهایتان فرم می‌دهد. گام ۲: سایه چشم. کناره ی پلک‌ها را با یک قلم مو، سایه ی تیره یا خاکستری بزنید. اگر می‌خواهید چشمان خود را کشیده نشان دهید، خط چشم روی پلک تان باید ضخیم تر از زیر چشم تان باشد و این دو همدیگر را در گو

ادامه مطلب ...
پوست کنده با همسرتان حرف بزنید

احساسات و عواطف بخش مهمی از زندگی روزمره ما انسان هاست. چه به یک لطیفه بانمک بخندید و چه از شلوغی خیابان و ترافیک کلافه باشید، باید گفت که افت و خیز حالت روحی روی سلامت عمومی بدنتان تاثیرگذار است. در واقع بیشتر مردم راحت تر هستند که جملات خود را به جای گفتن من احساس می کنم با من فکر می کنم… شروع کنند. بیشتر ما درباره احساسات، به اندازه کافی آموزش نمی بینیم و معمولا از رفتار دیگر افراد جامعه الگوبرداری کرده و آن نوع رفتارها را بروز می دهیم. برخی از سوءتعبیرها و باورهای غلط درباره احساسات اشاره شده است:. چرا من خوشحالم؟!. شنیدن این جملات که: «م

ادامه مطلب ...
به خاطر پوست تان آب بنوشید +تصاویر

مرطوب نگه داشتن موضعی پوست و نوشیدن آب و رطوبت رسانی داخلی تاثیر قابل توجهی در زیبایی پوست دارد، اما چه نوشیدنی هایی به زیبایی بیشتر پوست کمک می کنند؟ در این رابطه حرف و حدیث های بسیاری وجود دارد که در این مطلب به برخی از آنها اشاره می کنیم و قبل از سایر نوشیدنی ها به خواص آب می پردازیم. پوست سالم و زیبا پوستی است که به اندازه کافی رطوبت داشته باشد. برای داشتن پوستی بدون چروک و با قدرت کشسانی مناسب باید به اندازه آب بنوشید. نوشیدن کمتر آب باعث خشکی و چروکیدگی پوست و مصرف بیش از اندازه باعث کارکرد بیشتر کلیه و خستگی آن خواهدشد. حقیقت اینجاست

ادامه مطلب ...

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه