خب بالاخره بعد از سختی های فراوان تونستین یه کار پیدا کنین و وارد دنیای واقعی بشین. تبریک میگیم!

خب بالاخره بعد از سختی های فراوان تونستین یه کار پیدا کنین و وارد دنیای واقعی بشین. تبریک میگیم! قبل از اینکه در دنیای کاریتون غرق بشین، چندتا اشتباه رایج وجود داره که باید سعی کنین اونا رو انجام ندین. این مقاله رو تا انتها بخونین تا بیشتر درباره این اشتباهاتی که کارمندان جوان دوست دارن انجام بدن بدونین.

۸ اشتباه بزرگ کارمندان جوان در محل کار

ترسیدن از صحبت کردن
چه بخاطر درخواست چیزی باشه چه برای ابراز نظر، مهمه که خودتون حرف بزنین و اقدام کنین. اعتماد به نفستون باعث میشه از لاکتون بیرون بیان، هر چقد که با احترام بیشتر و حرفه ای ابراز وجود کنین، همکارانتون رو بیشتر تحت تاثیر قرار میدین. حتما درباره ارزش خودتون اطلاع داشته باشین و اجازه ندین که سن یا بی تجربگیتون باعث بشه دیگران هر طور که دوست دارن باهاتون رفتار کنن.

سر دواندن
شاید فکر کنین که کسی بهتون نگاه نمیکنه یا در روز به کاری که انجام میدین اهمیت نمیدن، اما اگه در اتاقی میشینین که صفحه کامپیوترتون برای دیگران قابل مشاهدست پس خیلی مهمه که مقدار زمانی که صرف گشتن در فیس بوک، ایمیل شخصی یا سایتهای دیگه میکنین رو کاهش بدین.حتی اگه فکر میکنین رییستون آدمه آروم و مهربونیه بهتره بدونین که اون دوست نداره کارمندی داشته باشه که به دوستای فیس بوکش بیشتر از کارش اهمیت میده.

پوشیدن لباس نامناسب
گاهی خیلی سخته که مثل یه کارمند حرفه ای رفتار کنین. اما یکی از چیزایی که میتونه هم بهتون کمک کنه و هم آسیب بزنه اینه که چطور در محل کار حاضر بشین. اگه لباسهای خیلی محرک و غیر معمولی بپوشین ممکنه به همکارانتون پیام اشتباهی بفرستین. چون اون لباس رو دارین دلیل نمیشه که در محل کارتون بپوشینش. اگه میخواین جدی گرفته بشین پس جدی لباس بپوشین.

بدون ارتباطات شبکه ای
درسته که سخت کار کردن به عنوان یه کارمند برای موفقیت حرفه ایتون حیاتیه، اما داشتن روابط حرفه ای هم به همون اندازه مهمه تا باعث بشه ارتقا درجه پیدا کنین. بسیار از جوانان از ارتباط برقرار کردن و پرتکاپو ظاهر شدن میترسن، اما اینکار بخشی از دنیای کاره.

پوشیدن لباس نامناسب
گاهی خیلی سخته که مثل یه کارمند حرفه ای رفتار کنین. اما یکی از چیزایی که میتونه هم بهتون کمک کنه و هم آسیب بزنه اینه که چطور در محل کار حاضر بشین. اگه لباسهای خیلی محرک و غیر معمولی بپوشین ممکنه به همکارانتون پیام اشتباهی بفرستین. چون اون لباس رو دارین دلیل نمیشه که در محل کارتون بپوشینش. اگه میخواین جدی گرفته بشین پس جدی لباس بپوشین.

بدون ارتباطات شبکه ای
درسته که سخت کار کردن به عنوان یه کارمند برای موفقیت حرفه ایتون حیاتیه، اما داشتن روابط حرفه ای هم به همون اندازه مهمه تا باعث بشه ارتقا درجه پیدا کنین. بسیار از جوانان از ارتباط برقرار کردن و پرتکاپو ظاهر شدن میترسن، اما اینکار بخشی از دنیای کاره.

دیر حاضر شدن در محل کار
ظاهر همه چیزه. ممکنه در ادارتون سخت کار کنین یا حتی در خونه هم بیشتر کار کنین اما اگه مدام دیر سرکار برین، باعث میشه دیگران تصور کنن که از انجام وظیفه طفره میرین. افراد به دیر اومدن و زود اومدن دیگران توجه میکنن و دربارش نظر میدن. اعتبار حرفه ای بخش مهمی از پیشرفت در کارتونه و شاید دیر حاضر شدن در محل کار مسئله ناچیزی به نظر برسه، اما اینکار به تدریج همه کارای سختی که انجام دادین رو خراب و بی ارزش میکنه.

مثل کسانی رفتار کنین که همیشه حق با اوناست
یه مسئله متدوال بین کارمندان جوان اینه که بیش از اندازه اعتماد به نفس دارن. این امر برای فارغ التحصیلان دانشگاه سخت تره، اما باید بدونین حالا که از دانشگاه خارج شدین باید فروتن باشین و جایگاه خودتون رو در شرکت بدونین. فقط به خاطر اینکه با رتبه عالی از دانشگاه فارغ التحصیل شدین دلیل نمیشه که از بقیه بهتر هستین و کاملا حق باهاتونه، این نگرش به شانستون برای ارتقا درجه صدمه میزنه.

منبع: نوین زی

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه